"Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.
Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél. Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.
Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
(Weöres Sándor, 2019, Szembe-fordított tükrök In Weöres Sándor, A teljesség felé, Sztalker Csoport Kiadó, Budapest)
Hiányosságom váljék jósággá benned.
Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél. Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.
Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
(Weöres Sándor, 2019, Szembe-fordított tükrök In Weöres Sándor, A teljesség felé, Sztalker Csoport Kiadó, Budapest)
Gál Barbara vagyok, 1991-ben születtem Nagykanizsán. Képzőművészeti tanulmányaimat Zalaegerszegen, majd Budapesten végeztem. 2017-ben szereztem grafikusművész diplomát a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika szakán, azóta egyéni vállalkozóként dolgozom.
2020 óta Zala megyében, Magyarszerdahelyen élek családommal, ahol Becskei Andor szobrászművésszel közös alkotóműhelyt működtetünk.
2020 óta Zala megyében, Magyarszerdahelyen élek családommal, ahol Becskei Andor szobrászművésszel közös alkotóműhelyt működtetünk.
Tervezőgrafikusként fő célom a megrendelői üzenet vizuális megjelenítése és az esztétikai értékek kihangsúlyozása. Üzleti partnereim elsősorban startupok és hazai kulturális élet szereplői: művészeti egyesületek, galériák és művészek egyaránt. Főbb megbízásaimat arculattervezési, kiadványszerkesztési feladatok jelentik.
-
Szabadidőmben előszeretettel készítek lakásdekorációs kellékeket. Ezen tárgyakat a POLOSKA név alatt gyűjtöttem csokorba.
-
Autonóm alkotói szemléletmódomban központi szerepet tölt be az alázat, a hagyományok tisztelete és továbbéltetése. Munkáim letisztult, szerény, harmonikus egységet mutatnak.
Képeim témáját legtöbbször a közvetlen környezetem, lakóhelyem adja. Budapesten éltem 10 évet, s az itt töltött idő nélkülözhetetlen volt alkotói pályám indulásához. Az ingergazdag környezet, a színpompás város, mozgalmas élet inspirációs forrás és fotótéma volt számomra, egyben elősegítette kritikus gondolkodás kialakulását. A városban,- mint megállíthatatlan, dübörgő gépezetben, ösztönösen kerestem a humán effektet és a rejtett erényt. A városi képeim mindegyike egy lencsevégre kapott apró csillanás, egy értékes töredék, mely gyakran észrevétlen marad a betondzsungel zsongásában. A megtalálás öröme erős érzelmi töltettel telíti meg őket.
Munkáimban emellett gyakori motívum a természet, a kert, a flora és fauna. Zala megye gazdag élővilága és népközelisége visszaköszön grafikáimon, illetve ciano- és argentotípiáimon.
A természetközeli életmód, a békén hagyott kert a mindennapjaim része. Hosszú időt töltök a kertben és a családi farmon. Ezek nem idilli helyek, hanem egy teljes és rendkívül gazdag, öntörvényű világ, ahol gyorsan felismerhető az a kulcsfontosságú tény, hogy az ember nem a központ, csupán egy mindent összefűző lánc kis része. A valós rendszer felismerésével számomra ez a mikrokozmosz végtelenné tágítható. Izgalmasnak tartom a környezetben fennálló rendszereket, kapcsolatokat, hierarchiát. Ezekre mély alázattal tekintek, és igyekszem eredeti formájukban, egy-egy részlet kiragadásával és a művészileg összetartozó részek képpé és sorozattá tömörítésével megjeleníteni őket.
Képeimmel kísérletet teszek arra, hogy a befogadó megnyíljon a természet felé. Elnyújtott figyelemmel közelebb kerülhessen hozzá, megérhesse a tájat, a természet ciklusait, törvényeit, a benne zajló folyamatokat. Fontosnak tartom a rég elvesztett kapcsolat újra kötését és elmélyítését.
A képalkotás folyamán előszeretettel ötvözöm a hagyományos grafikai és archaikus fotográfiai technikákat. 10 éve foglalkozom analóg fotográfiával. Magával ragad a technika. Filmre fotózni izgalmas és összetett munka, többlépcsős folyamat mentén hívható elő és válik kézzelfoghatóvá egy kép. Korábban magam laboráltam, hívtam elő minden kockát. A több fázis, az időigényesség magasabb hibafaktort is jelent. S mivel nem vagyok professzionális fotós, hanem kísérletező szellem, megannyi hibát vétek a munka során, és ilyenkor elképesztő végeredmény születik. Kedvelem a rontott, ám megismételhetetlen darabokat. A hibaista képek számomra új utat nyitnak a képalkotó folyamatban. Úgy gondolom, ezek a véletlenek emelik munkáim egyediségének fokmérőjét. Sok kész darabról elmondható, hogy készítésük hátterében egy technikai csavar, hiba, bravúr áll, mely többlet tartalommal ruházza fel a művet.
A jelenlegi élethelyzetemben, kisgyermek mellett csupán gyors képalkotó eljárásokkal tudok dolgozni. A cianotípia erre az egyik legjobb megoldás.
A kéknyomatok a közvetlen környezetem lenyomatai, a természetbe való beleoldódás vágyát fejezik ki.
-
Szabadidőmben előszeretettel készítek lakásdekorációs kellékeket. Ezen tárgyakat a POLOSKA név alatt gyűjtöttem csokorba.
-
Autonóm alkotói szemléletmódomban központi szerepet tölt be az alázat, a hagyományok tisztelete és továbbéltetése. Munkáim letisztult, szerény, harmonikus egységet mutatnak.
Képeim témáját legtöbbször a közvetlen környezetem, lakóhelyem adja. Budapesten éltem 10 évet, s az itt töltött idő nélkülözhetetlen volt alkotói pályám indulásához. Az ingergazdag környezet, a színpompás város, mozgalmas élet inspirációs forrás és fotótéma volt számomra, egyben elősegítette kritikus gondolkodás kialakulását. A városban,- mint megállíthatatlan, dübörgő gépezetben, ösztönösen kerestem a humán effektet és a rejtett erényt. A városi képeim mindegyike egy lencsevégre kapott apró csillanás, egy értékes töredék, mely gyakran észrevétlen marad a betondzsungel zsongásában. A megtalálás öröme erős érzelmi töltettel telíti meg őket.
Munkáimban emellett gyakori motívum a természet, a kert, a flora és fauna. Zala megye gazdag élővilága és népközelisége visszaköszön grafikáimon, illetve ciano- és argentotípiáimon.
A természetközeli életmód, a békén hagyott kert a mindennapjaim része. Hosszú időt töltök a kertben és a családi farmon. Ezek nem idilli helyek, hanem egy teljes és rendkívül gazdag, öntörvényű világ, ahol gyorsan felismerhető az a kulcsfontosságú tény, hogy az ember nem a központ, csupán egy mindent összefűző lánc kis része. A valós rendszer felismerésével számomra ez a mikrokozmosz végtelenné tágítható. Izgalmasnak tartom a környezetben fennálló rendszereket, kapcsolatokat, hierarchiát. Ezekre mély alázattal tekintek, és igyekszem eredeti formájukban, egy-egy részlet kiragadásával és a művészileg összetartozó részek képpé és sorozattá tömörítésével megjeleníteni őket.
Képeimmel kísérletet teszek arra, hogy a befogadó megnyíljon a természet felé. Elnyújtott figyelemmel közelebb kerülhessen hozzá, megérhesse a tájat, a természet ciklusait, törvényeit, a benne zajló folyamatokat. Fontosnak tartom a rég elvesztett kapcsolat újra kötését és elmélyítését.
A képalkotás folyamán előszeretettel ötvözöm a hagyományos grafikai és archaikus fotográfiai technikákat. 10 éve foglalkozom analóg fotográfiával. Magával ragad a technika. Filmre fotózni izgalmas és összetett munka, többlépcsős folyamat mentén hívható elő és válik kézzelfoghatóvá egy kép. Korábban magam laboráltam, hívtam elő minden kockát. A több fázis, az időigényesség magasabb hibafaktort is jelent. S mivel nem vagyok professzionális fotós, hanem kísérletező szellem, megannyi hibát vétek a munka során, és ilyenkor elképesztő végeredmény születik. Kedvelem a rontott, ám megismételhetetlen darabokat. A hibaista képek számomra új utat nyitnak a képalkotó folyamatban. Úgy gondolom, ezek a véletlenek emelik munkáim egyediségének fokmérőjét. Sok kész darabról elmondható, hogy készítésük hátterében egy technikai csavar, hiba, bravúr áll, mely többlet tartalommal ruházza fel a művet.
A jelenlegi élethelyzetemben, kisgyermek mellett csupán gyors képalkotó eljárásokkal tudok dolgozni. A cianotípia erre az egyik legjobb megoldás.
A kéknyomatok a közvetlen környezetem lenyomatai, a természetbe való beleoldódás vágyát fejezik ki.