"Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.
Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél. Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.
Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

(Weöres Sándor, 2019, Szembe-fordított tükrök In Weöres Sándor, A teljesség felé, Sztalker Csoport Kiadó, Budapest)
Gál Barbara vagyok, 1991-ben születtem Nagykanizsán. Képzőművészeti tanulmányaimat Zalaegerszegen, majd Budapesten végeztem. 2017-ben szereztem grafikusművész diplomát a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika szakán, azóta egyéni vállalkozóként dolgozom. 
2020 óta Zala megyében, Magyarszerdahelyen élek családommal, ahol Becskei Andor szobrászművésszel közös alkotóműhelyt működtetünk. 
Tervezőgrafikusként fő célom a megrendelői üzenet vizuális megjelenítése és az esztétikai értékek kihangsúlyozása. Üzleti partnereim elsősorban startupok és hazai kulturális élet szereplői: művészeti egyesületek, galériák és művészek egyaránt. Főbb megbízásaimat arculattervezési, kiadványszerkesztési feladatok jelentik.
-
Szabadidőmben előszeretettel készítek lakásdekorációs kellékeket. Ezen tárgyakat a POLOSKA név alatt gyűjtöttem csokorba.
-
Autonóm alkotói szemléletmódomban központi szerepet tölt be az alázat, a hagyományok tisztelete és továbbéltetése. Munkáim letisztult, szerény, harmonikus egységet mutatnak.
Képeim témáját legtöbbször a közvetlen környezetem, lakóhelyem adja. Budapesten éltem 10 évet, s az itt töltött idő nélkülözhetetlen volt alkotói pályám indulásához. Az ingergazdag környezet, a színpompás város, mozgalmas élet inspirációs forrás és fotótéma volt számomra, egyben elősegítette kritikus gondolkodás kialakulását. A városban,- mint megállíthatatlan, dübörgő gépezetben, ösztönösen kerestem a humán effektet és a rejtett erényt. A városi képeim mindegyike egy lencsevégre kapott apró csillanás, egy értékes töredék, mely gyakran észrevétlen marad a betondzsungel zsongásában. A megtalálás öröme erős érzelmi töltettel telíti meg őket.
Munkáimban emellett gyakori motívum a természet, a kert, a flora és fauna. Zala megye gazdag élővilága és népközelisége visszaköszön grafikáimon, illetve ciano- és argentotípiáimon. 
A természetközeli életmód, a békén hagyott kert a mindennapjaim része. Hosszú időt töltök a kertben és a családi farmon. Ezek nem idilli helyek, hanem egy teljes és rendkívül gazdag, öntörvényű világ, ahol gyorsan felismerhető az a kulcsfontosságú tény, hogy az ember nem a központ, csupán egy mindent összefűző lánc kis része. A valós rendszer felismerésével számomra ez a mikrokozmosz végtelenné tágítható. Izgalmasnak tartom a környezetben fennálló rendszereket, kapcsolatokat, hierarchiát. Ezekre mély alázattal tekintek, és igyekszem eredeti formájukban, egy-egy részlet kiragadásával és a művészileg összetartozó részek képpé és sorozattá tömörítésével megjeleníteni őket. 
Képeimmel kísérletet teszek arra, hogy a befogadó megnyíljon a természet felé. Elnyújtott figyelemmel közelebb kerülhessen hozzá, megérhesse a tájat, a természet ciklusait, törvényeit, a benne zajló folyamatokat. Fontosnak tartom a rég elvesztett kapcsolat újra kötését és elmélyítését. 
A képalkotás folyamán előszeretettel ötvözöm a hagyományos grafikai és archaikus fotográfiai technikákat. 10 éve foglalkozom analóg fotográfiával. Magával ragad a technika. Filmre fotózni izgalmas és összetett munka, többlépcsős folyamat mentén hívható elő és válik kézzelfoghatóvá egy kép. Korábban magam laboráltam, hívtam elő minden kockát. A több fázis, az időigényesség magasabb hibafaktort is jelent. S mivel nem vagyok professzionális fotós, hanem kísérletező szellem, megannyi hibát vétek a munka során, és ilyenkor elképesztő végeredmény születik. Kedvelem a rontott, ám megismételhetetlen darabokat. A hibaista képek számomra új utat nyitnak a képalkotó folyamatban. Úgy gondolom, ezek a véletlenek emelik munkáim egyediségének fokmérőjét. Sok kész darabról elmondható, hogy készítésük hátterében egy technikai csavar, hiba, bravúr áll, mely többlet tartalommal ruházza fel a művet.
A jelenlegi élethelyzetemben, kisgyermek mellett csupán gyors képalkotó eljárásokkal tudok dolgozni. A cianotípia erre az egyik legjobb megoldás. 
A kéknyomatok a közvetlen környezetem lenyomatai, a természetbe való beleoldódás vágyát fejezik ki.

 
Rólunk